متن استاتیک شماره 20 موجود نیست

واحد سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد

1.شناسایی منطقه جغرافیایی

2.شناسایی جمعیت تحت پوشش

3.شناسایی عوامل و مشکلات تاثیر گذار بر سلامت روانی در منطقه(مانند سوء مصرف مواد مخدر، مصرف مشروبات الکلی، خشونت خانگی، بیکاری، میزان سواد و ...)

4.تدوین برنامه های مداخله ای به منظور کنترل و کاهش عوامل و فاکتورهای شناسایی شده منطقه

5.شناسایی جمعیت تحت پوشش از نظر وجود عوامل و مشکلات اثرگذار بر سلامت افراد

6.آموزش های خود مراقبتی در حوزه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد

7.آموزش مهارت های فرزند پروری

8.آموزش مهارت های زندگی

9.غربالگری تکمیلی در سوء مصرف مواد، مداخله مختصر و پیگیری

10.خدمات روانی-اجتماعی در درمان سوء مصرف کنندگان مواد

11.آموزش های روانشناختی کاهش آسیب اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد در مدارس

12آموز شهای روانشناختی به بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی

13.آموزش گروهی خانواده بیماران مبتلا به اختلالات سایکوتیک

14.آموزش گروهی بیماران مبتلا به اختلالات سایکوتیک

15.پیشگیری از خودکشی

16.مشاوره های عمومی

17.غربالگری تکمیلی سلامت اجتماعی

18.ارائه خدمات روانی-اجتماعی به بزرگسالان

19.ارائه حمایت های روانی به کودکان

20.نظارت مستقیم بر عملکرد مراقبین سلامت در زمینه فعالیت های مرتبط با سلامت روان در مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت

21.قبول ارجاعات از مراقبین سلامت در پایگاه های سلامت تحت پوشش و ارائه پسخوراند

22.ارجاع موارد بر اساس بسته خدمت به پزشک

23.همکاری با سازمان های مردم نهاد وخیریه و بهزیستی برای کمک به نیازمندان

24. آموزش کلیه افراد جامعه(پرسنل بهداشتی، پرسنل کلیه ارگان ها، جمعیت عمومی) در حوزه های مهارت های زندگی، فرزند پروری، نوجوان سالم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، حمایت های روانی، خودمراقبتی، اختلالات روانپزشکی و سلامت اجتماعی.

  • 1401/05/24 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 93
  • - تعداد بازدیدکنندگان: 73
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

💢کنترل کرونا در مدارس نیازمند تعاملات چندجانبه آموزش و پرورش، مدیران، معلمین، کارکنان مدارس، دانش آموزان و والدین آنها با حوزه سلامت در اجرای شیوه نامه های بهداشتی است*

👤مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خاش و تفتان در نشست برنامه ریزی و هماهنگی حوزه های سلامت و آموزش و پرورش با محوریت مداخلات بهداشتی کنترل کرونا در مدارس؛ ✅بهره مندی دانش آموزان از آموزشهای حضوری به جهت اهمیت آن در یادگیری مستلزم بسترسازی و برنامه ریزی جهت حفظ سلامت آنان است

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


👤مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان خاش و تفتان در نشست برنامه ریزی و هماهنگی حوزه های سلامت و آموزش و پرورش با محوریت مداخلات بهداشتی کنترل کرونا در مدارس؛


 


بهره مندی دانش آموزان از آموزشهای حضوری به جهت اهمیت آن در یادگیری مستلزم بسترسازی و برنامه ریزی جهت حفظ سلامت آنان است


 


*🔺مهمترین مواردی که باید توسط مدیران مدارس، دانش آموزان و والدین مورد توجه قرار گیرد :*


 


*کلیه مدیران مدارس، فرهنگیان و دانش آموزان با تکمیل نوبت های واکسیناسیون علیه کرونا (۵_۱۸سال ۲ نوبت و بالای ۱۸سال ۳نوبت) مجاز به حضور در مراکز آموزشی هستند و این موضوع با جدیت توسط آموزش و پرورش و متولیان سلامت رصد خواهد شد*


 


مدارس موظف هستند تمام شرایط لازم برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی و در راس آن الزام استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی، تهویه مناسب هوا در کلاس ها، سالن ها و سایر فضاهای سربسته، تامین امکانات شسشتشوی دست در سرویس های بهداشتی و نصب بنر و پوسترهای پیشگیری از کرونا در معرض دید را فراهم نمایند.


 


برنامه ریزی و استقرار تیم های سیار واکسیناسیون در مدارس جهت سهولت دسترسی و تلقیح واکسن کرونا جهت معلمین و دانش آموزان


 


*👤آقای هاشمزهی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش؛*


 


تأکید و پیگیری واکسیناسیون معلمین، دانش آموزان و والدین


 


مدارسي كه پروتكل هاي بهداشتي را رعايت نكنند به طور قطع تذکر دریافت خواهند نمود


 


تعطیلی بوفه مدارس و محدودیت زنگ های تفریح کماکان در دستور کار قرار دارد


 


💢روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان


  • گروه خبر :
  • کد خبر : 37707
Keywords

Comments

0

comment

تنظیمات قالب
سیستم تیکتینگ